Ibu ada followers ke??

Tuesday, May 11, 2010

''SELAMAT HARI IBU''

Rasanya belum terlewat ibu nak wish "SELAMAT HARI IBU" kepada kaum ibu di dunia ini... Alhamdulillah, ibu bersyukur kerana Allah memberi peluang dan rezeki kepada ibu untuk memegang title ''IBU'' sepanjang usia ibu di bumi Allah ini.. Anak2 ibu adalah anugerah Tuhan yang paling bernilai dalam hayat ibu.. Ibu bersimpati kepada wanita2 di luar sana yang masih belum bergelar ibu walaupun telah lama mendirikan rumahtangga.. InsyaAllah, ibu doakan mereka juga akan merasa apa yang ibu rasa sekarang ini..

Dikesempatan ini juga, ibu nak wish ''SELAMAT HARI IBU KEPADA IBU (NENEK ALONG & FARAH DI JOHOR).. Actually, nenek adalah ibu tiri kepada ibu.. Nenek telah berkahwin dengan atok setelah 8bulan arwah mak ibu meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya.. Kejadian itu berlaku ketika atok & arwah nenek dalam perjalanan nak melawat ibu di asrama sekolah teknik perdagangan JB.. mereka menaiki motosikal.. Lori panjang corner n masuk jalan atok.. lalu melanggar motosikal atok.. Saat2 itu amat sukar ibu lupakan kerana ramai orang kata arwah 'pergi' disebabkan ibu.. Mulanya ibu rasa bersalah gak, tp kalu difikirkan betul2, ajal maut ditangan Tuhan.. Even arwah tengah makan ke, sembahyang ke kat rumah, arwah akan tetap 'pergi ' juga kan... Itu adalah ketentuan-Nya.. Ibu pasrah..

Walaupun arwah baru meninggal 8bulan, tapi kami adik beradik tidak membantah atok nak kawen lagi dengan nenek.. Sebabnya adik ibu yang bongsu berusia 4tahun ketika itu.. waktu tu, paklong kat ATMA, ibu kat asrama dan adik2 lain masih sekolah.. siapa yang nak jaga adik2.. so, kami relakan perkahwinan tersebut.. nenek telah diperkenalkan kepada atok oleh sepupu atok.. Alhamdulillah kami dianugerahkan ibu tiri yang sangat2 baik dan ikhlas menjaga kami adik beradik.. ibu sangat2 berbudi kat nenek.. dia memang seorang yang sabar, tabah, dan berhati mulia.. dia anggap kami macam anak2 sendiri walaupun telah mempunyai 2 org anak perempuan bersama arwah suaminya (juga meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya).. berapa banyak dah harta nenek berhabis untuk kami adik beradik untuk belajar.. Thanx so much ibu.. we luv u soooo much..

Ibu wish ''SEMOGA NENEK DIPANJANGKAN USIA, DIMURAHKAN REZEKI, DIBERI KESIHATAN YANG BERPANJANGAN, DIBERIKAN GANJARAN OLEH ALLAH DIATAS KEIKHLASANNYA DAN DIBERKATI SELALU.. HANYA ALLAH YANG AKAN MEMBALAS SEGALA KEBAIKAN DAN JASA YANG TELAH DIBERIKAN KEPADA KAMI SEKELUARGA'' Amin... Di bawah adalah antara gambar nenek.. gambar arwah nenek x dapat nak diupload di sini sbb semua gambar dalam bentuk hardcopy.. kena scan dulu.. itu pun x banyak.. dulu mana ada kamera digital lagi... arwah nenek meninggal dunia pada 23.10.1999.. AL-FATIHAH...

inilah dia ibu tiri kepada ibu
nenek along & farah
SITI KHATIJAH BINTI HJ. NORDIN
Aidilfitri 2007
nenek, along (usia 10bulan), atok, ibu
Aidilfitri 2009
bersama cucu2 tersayang: along, damia, yasmine & farah


No comments:

Post a Comment

My Dear, Terima Kasih Kerana Tinggalkan Komen Anda!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...