Ibu ada followers ke??

Wednesday, January 11, 2012

Along dapat hadiah!!

Semalam petang, ibu balik keje, ibu nampak kotak pensil baru..
then, ibu tanya along,

ibu : along, ni sapa punya??siapa yang beli??
along : cikgu saya bagi
ibu : sebab apa cikgu bagi
along : cikgu suruh saya kaler gambar.pastu saya menang.tu yang cikgu bagi saya.
ibu : pandainya anak ibu...(sambil memeluk along).. 1 lagi kotak ni cikgu bagi jugak ke??
along : haah..saya dapat dua hadiah...
ibu : ni pertandingan apa pulak??
along : ntah la ibu.saya xtahu...(jawab sambil lewa sebab tengah tengok citer kartun)
ibu : td along ngaji, tok teh (tok guru) cakap apa??
along : tok teh kata saya pandai no. 2..
ibu : no. 2 apa??
along : xtau la ibu.... (malas nak layan ibu la ni)

macam tu la along...
kurang nak bercerita dgn ibu bila ibu dah balik keje..
nak banding dengan adik, terlebih citer la pulak..
sampaikan ibu lak yang penat nak dengar...
ada jer benda yang adik nak ngadu kat ibu..

Ini la dia hadiah along
nampak simple jer...
tapi kanak2 sebesar along akan sgt2 menghargai hadiah ini sebab hadiah dari cikgu
bawah ni pulak, alat tulis si adik
x bersekolah lagi, tapi alat tulis dia je mengalahkan along punya
tu belum beg dia lagi...
siap ada roda gak
nak mcm along
asal pegi pasraya jer, mesti nak 1 kotak pensil
siap set lagi
sekarang kan benda2 ni harga x mahal
tu yang mudah beli tu
yg kat dalam laci bilik tu x tgk lagi
sangatlah suka membazir..
kalu x beli, melalak lak
ibu gak yang malu kan..aishh~daa....

No comments:

Post a Comment

My Dear, Terima Kasih Kerana Tinggalkan Komen Anda!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...